Hledání nových cest ®

Cíl semináře:

Dvoudenní seminář je zaměřen na ztotožnění se  pracovníků s cíli firmy prostřednictvím průsečíku životních a pracovních hodnot a na pochopení a přijetí nutnosti změn, které kolem nás všude probíhají, nezbytnosti zvýšení konkurenceschopnosti firmy pro všechny zaměstnance. Na semináři se pracuje s motivačními, komunikačními a řídícími stimuly na horizontální i vertikální úrovni řízení.

Součástí ztotožnění se pracovníků s cíli firmy je identifikace nejužších míst ve firmě, vyhledávání Gordických uzlů nejslabších míst a řešení těchto atributů prostřednictvím týmové práce a nalézání nových cest s cílem zamezování plýtvání a zefektivnění řídících, komunikačních i technologických toků ve firmě.

Odborný garant a lektor:   Ing. Jaroslav Pávek

Z obsahu semináře:

První den – Nové nastavení pracovních a životních cílů

  • od chaosu v hlavě po stav proudění – lidé s šipkou
  • sestavení seznamu základních pracovních úkolů a životních hodnot
  • co mám řešit – sebeúcta – výkonnost, kontrola událostí
  • proč se necháme okrádat? Zlodějové času
  • metoda SMART – stanovení cílů
  • prezentace  metody SMART
  • aplikace v praxi

První den – Hledání nových cest k cílům

  • myšlenková mapa
  • zpětná vazba
  • zýmové role
  • stínové boxování
  • brainstorming
  • prezentace metod v týmech
  • aplikace v praxi

Druhý den – Používání nových komunikačních technik

  • metoda „Otupení hrotu“ – dosahování souhlasu
  • metoda efektivního dosahování cílů
  • metoda efektivní prezentace
  • videotrénink a rozbor videotréninku
  • aplikace v praxi

Druhý den – Nový přístup k dosažení cílů

  • způsob vybití agrese – člověk jeskynní v nás
  • minulost – přítomnost – budoucnost – kde vlastně žijeme?
  • obviňování – obhajování – kritizování – kdo nese zodpovědnost?
  • strach – hněv – vztek – lítost – a co mi to přinese?
  • kdy budeme konečně šťastni?
  • relaxační a regenerační techniky – ukázky, cvičení

Odborník Vám v semináři dá odpověď na:

  • Jaké jsou nejužší místa ve Vaší firmě a návrhy řešení.
  • Na jaké úrovni je horizontální a vertikální úroveň řízení a návrhy řešení.
  • Jaké jsou průsečíky životních a pracovních cílů zaměstnanců a co udělat pro jejich větší  ztotožnění se s cíli firmy.
  • Jak posílit konkurenceschopnost firmy – zamezováním plýtvání, zefektivněním výrobních procesů a lepší motivací zaměstnanců.
  • Jak jít novými cestami rozvoje firmy, hledáním alternativních příležitostí a inovativních výzev.