Cíl semináře:
Dvoudenní seminář je zaměřen na ztotožnění se pracovníků s cíli firmy prostřednictvím průsečíku životních a pracovních hodnot a na pochopení a přijetí nutnosti změn, které kolem nás všude probíhají, nezbytnosti zvýšení konkurenceschopnosti firmy pro všechny zaměstnance. Na semináři se pracuje s motivačními, komunikačními a řídícími stimuly na horizontální i vertikální úrovni řízení.
Součástí ztotožnění se pracovníků s cíli firmy je identifikace nejužších míst ve firmě, vyhledávání Gordických uzlů nejslabších míst a řešení těchto atributů prostřednictvím týmové práce a nalézání nových cest s cílem zamezování plýtvání a zefektivnění řídících, komunikačních i technologických toků ve firmě.
Odborný garant a lektor: Ing. Jaroslav Pávek
Z obsahu semináře:
První den – Nové nastavení pracovních a životních cílů
- od chaosu v hlavě po stav proudění – lidé s šipkou
- sestavení seznamu základních pracovních úkolů a životních hodnot
- co mám řešit – sebeúcta – výkonnost, kontrola událostí
- proč se necháme okrádat? Zlodějové času
- metoda SMART – stanovení cílů
- prezentace metody SMART
- aplikace v praxi
První den – Hledání nových cest k cílům
- myšlenková mapa
- zpětná vazba
- zýmové role
- stínové boxování
- brainstorming
- prezentace metod v týmech
- aplikace v praxi
Druhý den – Používání nových komunikačních technik
- metoda „Otupení hrotu“ – dosahování souhlasu
- metoda efektivního dosahování cílů
- metoda efektivní prezentace
- videotrénink a rozbor videotréninku
- aplikace v praxi
Druhý den – Nový přístup k dosažení cílů
- způsob vybití agrese – člověk jeskynní v nás
- minulost – přítomnost – budoucnost – kde vlastně žijeme?
- obviňování – obhajování – kritizování – kdo nese zodpovědnost?
- strach – hněv – vztek – lítost – a co mi to přinese?
- kdy budeme konečně šťastni?
- relaxační a regenerační techniky – ukázky, cvičení
Odborník Vám v semináři dá odpověď na:
- Jaké jsou nejužší místa ve Vaší firmě a návrhy řešení.
- Na jaké úrovni je horizontální a vertikální úroveň řízení a návrhy řešení.
- Jaké jsou průsečíky životních a pracovních cílů zaměstnanců a co udělat pro jejich větší ztotožnění se s cíli firmy.
- Jak posílit konkurenceschopnost firmy – zamezováním plýtvání, zefektivněním výrobních procesů a lepší motivací zaměstnanců.
- Jak jít novými cestami rozvoje firmy, hledáním alternativních příležitostí a inovativních výzev.